harstad kunstforenings

Vårsemester – Fast oppstart første torsdag i februar /
Høstsemester – Fast oppstart første torsdag i september

Om

Barnekunstskolen i Harstad Kunstforening er et 20 timers tegne- og malekurs for barn mellom 6 og 13 år. Kurset går over 10 torsdagskvelder, 2 timer hver kveld fra kl.18:00.
Det er lagt inn en pause midtveis i økta, slik at barna kan spise en frukt eller noe annet som de har med seg.

Hovedvekten blir lagt på gleden ved å tegne og male sammen. Hver kurskveld har vi likevel en liten økt med undervisning i forskjellige tegne/maleteknikker.

Kursavgiften er kr. 1200,- pr. barn. Denne skal dekke materiell og annet som blir brukt.

Det gjennomføres 2 kurs pr. år og mange av barna kommer igjen flere ganger. På grunn av at det er forskellige medinstruktører kan vi tilby varierte aktiviteter. Likevel er noe fast; Tegning etter kunstkort, fargelære, maling med bare en farge og maling til musikk er eksempler på dette. I tillegg har vi hatt maling på glass og dekor av T- skjorter.

Hvert kurs avsluttes med en stor utstilling. Det meste av det barna har laget blir rammet inn (satt på passepartout) og hengt opp i utstillingsrommet og kafédelen. En representant for Hålogaland Kraft A/S deler ut kursbevis og en representant for kommunestyret holder den offisielle åpningstalen. Musikalske innslag hører også med. Dette blir besørget av unge, lokale talenter.

Spørsmål angående barnekunstskolen rettes til oss via e-post, eventuelt ved å ta direkte kontakt med Kåre Solheim, mobil 943 88 571.

Ønsker ditt barn å delta? Meld på ved å sende e-post.

Påmelding

Send epost til  solheim1@gmail.com  med følgende informasjon:

1. Navn på foresatt
2. Barnets navn