Barnekunstskolen

temp550x411mid66496medinstruktør guro g. møller 7.mai 2011
temp550x411mid66498publikum og deltakere - åpning 7.mai 2011
temp550x411mid66499suzana maria - utstillingsåpning 7.mai 2011
temp550x411mid66500suzana maria-guro g. møller-kåre solheim- astrid nygård-elin westvik 7.mai 2011
utsnitt adrian robertsen 7.mai 2011
utsnitt astrid n

Harstad Kunstforenings barnekunstskole ble startet i 2005 med Synnøve Christensen som leder. Da holdt de til i lokaler som ble brukt av Galleri Nord Norge. Etter et år flyttet hun fra byen og barnekunstskolen var uten instruktør i et år.

I 2007 startet Kåre Solheim sammen med Heidi Holm opp arbeidet igjen. Denne gang i Harstad Kunstforenings lokaler i Tore Hundsgt. 5 – med økonomisk støtte fra Hålogaland Kraft A/S.

Barnekunstskolen er et 20 timers tegne- og malekurs for barn. Hovedvekten er lagt på gleden ved å skape, samtidig som barna får innføring i diverse tegne og maleteknikker. Det gjennomføres 2 kurs pr. år og mange av barna kommer igjen flere ganger. På grunn av at det er forskellige medinstruktører kan vi tilby varierte aktiviteter, eller at timene blir lagt opp forskjellig. Noe er fast. Tegning etter kunstkort, fargelære, maling med bare en farge og maling til musikk er eksempler på dette. I tillegg har vi hatt maling på glass og dekor av T- skjorter.

Hvert kurs avsluttes med en stor utstilling. Det meste av det barna har laget blir rammet inn (satt på passepartout) og hengt opp i utstillingsrommet og kafèdelen. En representant for Hålogaland Kraft A/S deler ut kursbevis og en representant for kommunestyret holder den offisielle åpningstalen. Musikalske innslag hører også med. Dette blir besørget av unge, lokale talenter.

Alle spørsmål angående barnekunstskolen rettes til Kåre Solheim, mobil 943 88 571

Ønsker du å delta. Meld ditt barn på ved å fylle ut skjemaet under:

Ditt navn

Foresatt