Harstad kunstforening inviterer til Kunsttur til Narvik søndag  30.06.2013

[message type=»custom» width=»100%» start_color=»#FFFFFF» end_color=»#EEEEEE» border=»#BBBBBB» color=»#333333″]

Turen, med komfortabel turistbuss, inklusiv forfriskning på bussen, billetter til Narvik museum, middag og kaffe i Narvik koster 550,- 250,- pr person.

Beløpet betales til kto. 4730 06 41802 innen 28.06.2013 (husk merk med navn), eller kontant på bussen.

Frist for bindende påmelding er tirsdag 18. Juni 2013, til perjap@online.no med navn, mailadresse og tlf.nr,  eventuelt til undertegnede på tlf. 91 85 88 50.

Og det er lurt å være tidlig ute.   Vel møtt!

Ta gjerne med en venn –

Vennlig hilsen Harstad Kunstforening v/Per Jan Pedersen

[/message]

PROGRAM SØNDAG 30.06.2013

Kl. 09.30          Buss fra Larsnesset (Harstad torv):    NB! Da kjører bussen fra Larsnesset.

Kl. 10.15          Evenes: Vi besøker Várdobáiki, samisk kultursenter/galleri hvor daglig   leder Kjersti Myrnes Balto presenterer utstilling av bl.a. innkjøpt kunst. Kanskje blir noen av våre venner fra ETS kunstforening med oss på resten av turen.

Kl. 11.30          Bjerkvik: Vi besøker Ofotperler (atelier/galleri) hvor kunstneren Elisabeth Halle presenterer seg og sin kunst.

Kl. 12.30          Vi ankommer Rica designhotell Narvik, hvor vi blir tatt imot av Narvik kunstforenings leder Harold Hansen og Narvik kommunes kultursjef Randi Melgård. Rask omvisning i hotellets minigalleri som avsluttes med at hotellet spanderer kaffe i Tøtta bar (hotellets skybar med utsikt over byen).

Kl. 13.00          Museum Nord- Ofoten museum:  Hanne Thorp-Larsen presenterer blant annet Narviks eldste kunstverk, en helleristning kanskje opp til 7000 år gammel som ligger i Narvik by.

Kl. 14.00          Leder i Narvik kunstforening Harold Hansen og kultursjef i Narvik kommune Randi Melgård tar oss med på kunstvandring i Narvik, delvis med buss:  Vi skal blant annet besøke helleristningen, Bård Breiviks søyle og portal i granitt ( Skulpturlandskap Nordland) ++++

Kl. 16.00          Middag med kaffe på Rallar´n Pub og Kro, Quality Hotel Grand Royal. Hotellet v. Tina Ferme spanderer kaffen.

Kl. 17.00          Vi avslutter vår kunsttur til Narvik med å besøke Galleri My hvor gallerist Bente Robertson tar oss vell imot.

Kl. 17.30          Etter å ha tatt farvel med vårt vertskap i Narvik, tar vi bussen til Harstad.

Kl. 20.00          Regner vi med å være fremme på Larsnesset i Harstad.